Buitenland

Hypermarkten Carrefour worden kleiner

LIER - Grootgrutter Carrefour gaat zijn 57 Belgische hypermarkten herpositioneren. De grootste locaties worden kleiner en het accent verschuift naar food.

Remco van der Meij |

De overtollige winkelmeters gaat Carrefour verhuren aan non-foodspecialisten. De oppervlakte van de hypermarkten kan op deze wijze met een kwart worden beperkt. De kleinere filialen worden volledig vernieuwd. De Belgische hypermarkten vormen met hun dalende omzet al geruime tijd een probleem voor Carrefour. Door de onderverhuur kan Carrefour onder meer het probleem van het personeelstekort en de hoge werkdruk oplossen.

Food wordt speerpunt
Carrefour zou tot doel hebben zijn imago van voedingsspecialist te willen verbeteren door zich explicieter te richten op de voedingsmarkt. Ook functioneel winkelen met een zone voor kratten en droge voeding zou voortaan tot de mogelijkheden behoren. In eerste instantie worden tests uitgevoerd in Lier, Bièrges en Fléron. Daarna volgen ook Waterloo en Schoten.

Bron: De Standaard

carrefour.jpg