Fabrikanten

Iglo zet Nutri-Score op haar producten

UTRECHT – Na groentefabrikant Hak voert ook Iglo voedselkeuzelogo Nutri-Score in als centraal keuzelogo voor Nederlandse voedingsmiddelen. Iglo begint dit najaar met het op de verpakkingen aangeven hoe haar producten scoren volgens dit systeem.

Marleen Veldhuijzen |

De Nutri-Score is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek waarbij gekeken wordt naar voedingswaarden en de hoeveelheid fruit of groenten in een product. Daarnaast hebben het gehalte vezels en eiwitten een positieve invloed op de eindscore. De hoeveelheid suiker, verzadigd vet, calorieën en zout kunnen de Nutri-Score negatief beïnvloeden. Nutri-Score is volgens de Consumentenbond en andere deskundigen het meest gebalanceerde en transparante voedselkeuzelogo.

Missie
“Het is de missie van Iglo om mensen te helpen met het maken van lekkere én voedzame maaltijdkeuzes waarbij vis en groenten een belangrijke rol spelen”, aldus Niels Bontje, general manager Iglo Nederland. “Door de invoering van Nutri-Score zijn we ervan overtuigd dat we consumenten helpen om een goede keuze te maken.”

A of B score
Van de Iglo producten die in Nederland verkrijgbaar zijn, zoals Spinazie à la crème, Vissticks, Lekkerbekjes, Roerbaksensatie en Ping & Klaar, komen de meeste producten in aanmerking voor een groen gekleurde A of B score.


Bron: Levensmiddelenkrant

iglo.jpg