Formules

E-commerce

AH biedt meer groenten en fruit zonder plastic

ZAANDAM – Albert Heijn gaat dit jaar nog meer groente en fruit zonder plastic aanbieden in winkels en online. Dit is het gevolg van de pilot op het Genderenplein in Hoofddorp.

Lisa van der Linden |

Er wordt gestart met bananen (5 stuks die voorheen in zak zaten), zoete rode puntpaprika’s, alle soorten paprika’s en bospeen. Op termijn wordt nog meer groente- en fruitassortiment toegevoegd. Ook wordt de testperiode in Hoofddorp verlengd om samen met klanten meer ervaringen op het gebied van kwaliteit en houdbaarheid op te doen. In ruim 150 winkels, en dat worden er alleen maar meer, maakt Albert Heijn nu gebruik van ‘dry misting’: een verfijnde verneveling van water waardoor groente langer vers blijft. Tijdens de test in Hoofddorp bleek dat de combinatie ‘dry misting’ en geen plasticverpakking op de kwaliteit en houdbaarheid bij bananen, zoete rode puntpaprika’s, alle soorten paprika’s en bospeen een goede werking heeft. Andere producten worden nog onderzocht op kwaliteit en tegengaan van voedselverspilling. Albert Heijn verlengt daarom de test om ook ervaringen op te doen met groente en fruit die bij het huidige seizoen passen. Ook worden alternatieve verpakkingsmaterialen onderzocht. ‘Dry misting’ heeft overigens ook voor producten die in plastic zitten een goede werking; het koelt de producten waardoor ook die langer goed blijven en dit gaat voedselverspilling tegen.

Bron: Levensmiddelenkrant

img_7908-2.jpg