Formules

'Appie Christmas’ is beste reclamespot 2017

ZAANDAM- De kerstcommercial ‘Appie Christmas’ van Albert Heijn heeft de Ster Gouden Loeki 2017 gewonnen. De publieksprijs voor de beste reclamespot werd onlangs uitgereikt in het Koninklijke Theater Carre door Ster-directeur Frank Volmer.

Lisa van der Linden |

Het is de tweede keer dat de supermarktketen wint met een commercial. Twee jaar geleden viel de spot ‘Meneer van Dalen neemt afscheid’ in de prijzen. In totaal zijn er tien reclamefilmpjes in gestuurd die streden om de titel ‘beste reclamespotje 2017’. Andere finalisten waren onder meer de kerstcommercial van Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’, Jacobs Douwe Egberts met ‘Burendagen’ en tot slot het Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’.

Finalisten
Een onafhankelijk publiekspanel van het onderzoeksbureau GfK kiest elk jaar de tien mooiste, leukste of populairste commercials van dat kwartaal. In totaal zijn er dan veertig potentiele winnaars, waaruit tien finalisten worden gekozen. De uiteindelijke winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor vijftig procent bepaald door het publiekspanel en voor vijftig procent door het Nederlands publiek.

Pietertje
Vorig jaar won de commercial van Jumbo ‘Helemaal kerst met Jumbo’ de Gouden Loeki. Eerdere klassiekers waren ‘Bommetje’ van Melkunie en ‘Pietertje’ van Calvé Pindakaas.

Bron: Levensmiddelenkrant

foto_onderop_ah_kerst-a900x525.jpg