Formules

Hoogvliet zet stap verder in suikervrije frisdrank

BLEISWIJK – Hoogvliet start een pilot met speciale schapmeters voor suikervrije frisdrank. Onder het motto '0% suiker, 100% genieten', is direct duidelijk welke frisdranken geen suiker bevatten.

Juan Kort |

Zeven filialen van de supermarktketen gaan de proef aan, ontwikkeld in samenwerking met frisdrankfabrikant Vrumona. Hiermee wil de organisatie klanten helpen om een gezondere keuze te maken binnen het frisdrankaanbod.

Duidelijke communicatie
Uit consumentenpanels blijkt dat supermarktbezoekers behoefte hebben aan duidelijke communicatie over verantwoord eten en drinken. Door de suikervrije frisdranken apart te presenteren met heldere, herkenbare schapmaterialen, wordt de consument op eenvoudige wijze gestimuleerd een verantwoorde keuze te maken, meldt het bedrijf. Binnen het segment cola komt een schapmeter met suikervrije colavarianten; de overige suikervrije frisdranken worden bij elkaar geplaatst. De suikervrije categorie wordt daarnaast op meerdere touchpoints in de klantreis gepromoot, onder andere met een online doorvertaling op Hoogvliet.com, suikervrije folderpromoties en aankleding van kopstellingen in de winkels. Als de pilot succesvol blijkt, worden de suikervrije meters uitgerold in de andere winkels van Hoogvliet.

Bron: Levensmiddelenkrant

hoogvliet_suikervrij.jpg