Formules

Sligro maakt werk van non-food bij EMTÉ

AMSTERDAM – Sligro Food Group werkt voor haar EMTÉ-supermarkten aan een groter non-foodassortiment. Eind dit jaar of begin volgend jaar stromen de ‘foodgerelateerde non-foodproducten’ in.

Redactie |

“Zie het als service richting onze klanten”, aldus directievoorzitter Koen Slippens tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers van Sligro Food Group. Slippens weersprak de suggestie dat het een reactie op het non-foodconcept in de AH XL’s en de grotere Albert Heijn-winkels betreft. “Ons plan was al eerder in voorbereiding. Ook pakken wij het anders aan dan de collega’s. Ik ben niet zo onder de indruk van de initiatieven op dit gebied. Het is een kopie van Hema. Dat is op zich niet onverstandig, maar ik had er meer van verwacht. Ik geloof wel in foodgerelateerde non-food, zoals disposables, keukengerei en servetten. Kinderkleding, zoals bij Albert Heijn, zul je bij ons niet zien.” Overigens heeft Sligro besloten een test met een breder en aantrekkelijker gepresenteerd non-foodassortiment in de zelfbedieningsgroothandels uit te rollen over alle vestigingen.

Bron:

dsc00732_large.jpg
dsc00732_large.jpg