Nespresso vindt versterking bij Picnic | Levensmiddelenkrant

Nespresso vindt versterking bij Picnic

AMSTERDAM – Nespresso en Picnic gaan een samenwerking aan in Nederland, waarbij koffie van Nespresso ook beschikbaar wordt bij Picnic. Nespresso kan zo gebruik maken van het distributie en recyclenetwerk van Picnic.

“Verschillende klanten van Nespresso laten hun boodschappen al door Picnic leveren en dus is het voor deze groep relatief eenvoudig om daarbij ook Nespresso -koffie te laten bezorgen en gebruikte capsules in te leveren voor recycling”, aldus Nespresso. Sinds 12 november kan iedereen Nespresso-koffie laten afleveren via de bezorgservice van Picnic.

“Wij zijn blij om vandaag onze samenwerking met Picnic aan te kondigen”, zegt Daniel Schneider, managing director van Nespresso in Nederland. “We spelen hiermee goed in op hedendaags aankoopgedrag en de wens van onze klanten om onze producten geleverd te krijgen en gebruikte capsules in te kunnen leveren. Nespresso is een merk dat continu in beweging is, met een sterke focus op klantverwachtingen, innovaties en duurzaamheid”, verklaart Daniel Schneider. Het is inmiddels 25 jaar geleden dat Nespresso de koffiemarkt in Nederland betrad.

Zes variaties
“Onze klanten vragen regelmatig om de levering van Nespresso-koffie”, aldus Joris Beckers, mede-oprichter van Picnic. “Door deze samenwerking kunnen wij vanaf nu dus ook in onze fulfilment centers een van de meest gevraagde producten aan de bestelling toevoegen. Onze landelijke infrastructuur maakt het mogelijk dat wij nu ook met partijen als Nespresso een samenwerking kunnen aangaan. Wij zijn trots op het feit dat Nespresso ons heeft gevonden om haar eigen netwerk van het leveren van de koffievariaties, maar ook het innemen van gebruikte capsules, uit te breiden”.

Picnic doet overigens alleen de e-fulfilment van de koffie en neemt de gebruikte capsules in. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso. Het koffiemerk start met het leveren van zes koffievariaties via Picnic. De espressovarianten Ristretto, Volluto en Arpeggio en lungovarianten Linizio, Fortissio en Vivalto. Dit zijn de meest gedronken koffievariaties uit het totale assortiment van het koffiemerk. Na de introductieperiode wordt bekeken of het leveren van het aantal koffievariaties wordt uitgebreid.

Bron: Levensmiddelenkrant