AH breidt Streeckgenoten-assortiment uit

ZAANDAM – Albert Heijn voegt meer lokale producten toe aan de Streeckgenoten reeks. Deze week worden er veertien nieuwe kaasproducten toegevoegd en gaat de Zaanse super de samenwerking aan met negen nieuwe kaasmakers.

De Streeckgenoten producten bestaan uit lokale specialiteiten, “de trots uit de streek”, volgens Albert Heijn. De formule haalt producten van zo dichtbij mogelijk en zo ver weg als nodig is. Ze werken samen met 86 lokale slagers, bakkers en kaasmakers onder de naam Streeckgenoten, tezamen zijn ze goed voor meer dan 250 Streeckgenoten-producten. Vanaf deze week is onder andere de buffelmozzarella van Nederlandse buffelzuivel van Limburgse kaasmaker Tebben toegevoegd aan het assortiment.

Buffelmozzarella uit Limburg
De mozzarella uit Limburg ligt nu bij ruim 600 Albert Heijn-winkels. De melk is afkomstig van buffels die grazen rondom Venlo, dichtbij de kaasmakerij. De broers Wouter en Sjaak maken de buffelmozzarella, die een zachtromige karakteristieke buffelsmaak heeft. Naast de bollen kaas, hebben de broers nu ook kleine bolletjes ontwikkeld, bocconcini. “Ideaal voor een salade, op de borrelplank, door een pasta of op de pizza”, volgens de Zaanse supermarkt.

Uitbreiding
Het kaasassortiment wordt verder uitgebreid met onder andere de volgende kazen: brie uit Alphen, bierkaas uit Rhenen, Brabantse truffelkaas, Brabantse blauwaderkaas, Utrechts rood, Double Dutch uit Rhenen (kaas van koe en geit), Fryske jong belegen plak, Stolwijker belegen plak, Friese Riperkrite Tsiis plak, geitenkaas met Italiaanse kruiden uit Ouddorp.

Plasticreductie
De formule zet ook stappen op het verminderen van plasticgebruik. Zo bespaarde ze de afgelopen drie jaar ruim zeven miljoen kilo plastic verpakkingsmateriaal door geen, minder of andere soorten materiaal te gebruiken. Vanaf nu hebben de verpakkingen van plakken kaas minder plastic. Ruim honderd kaasverpakkingen zijn aangepast wat neerkomt op een plasticreductie van 200.000 kilo per jaar.

Bron: Levensmiddelenkrant