Formules

Albert Heijn neemt FoodFirst Network over

ZAANDAM – Albert Heijn heeft het online leefstijlplatform FoodFirst Network overgenomen. De marktleider zet hiermee naar eigen zeggen stappen om voeding en gezondheid meer centraal te stellen in haar proposities.

Lisa van der Linden |

Betaalde abonnees krijgen op het platform advies en tips op het vlak van voeding, bewegen, slaap en ontspanning. FoodFirst Network blijft ondanks de overname als een zelfstandig merk bestaan. “We willen klanten helpen bij een gezondere levensstijl en deze overname past daarom perfect bij onze ambities”, reageert Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn. “Samen kunnen we onze rol in Nederland ten aanzien van gezondheid verder invullen. Het platform en de kennis die we met FoodFirst Network in huis halen is relevant voor onze klanten en voor ons bedrijf.”

Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Naar verwachting wordt de transactie in het tweede kwartaal van dit jaar afgerond.

Bron: Levensmiddelenkrant

ahfoodfirstnetwork.jpg