Aldi en Lidl gebruiken Nutri-score op huismerken | Levensmiddelenkrant

Aldi en Lidl gebruiken Nutri-score op huismerken

ESSEN – Discounters Aldi en Lidl willen het logo voor een gezonde(re) voedselkeuze, de Nutri-score, op hun huismerken plaatsen.

Bij Lidl worden er ‘verschillende producten getest waarop het logo geplaatst kan worden’ en zowel Aldi Nord als Aldi Süd zeggen de invoering van Nutri-score te steunen en het logo op ‘relevante private label-producten’ te plaatsen.

Duitsland
In Duitsland besliste Julia Klöckner, de minister voor Voeding en Landbouw, begin oktober dat het logo landelijk gebruikt zal worden. De Duitse overheid liet, voordat de keuze voor Nutri-score gemaakt werd, een consumentenonderzoek uitvoeren en schakelde het een instituut in om de impact van verschillende voedselkeuzelogo’s te onderzoeken. Daarbij kwam het van origine Franse Nutri-score als beste uit de bus. Klöckner wil een verordening lanceren die het wettelijk kader voor vrijwillig gebruik bij retailers en producenten creëert. 

Bron: Levensmiddelenkrant