Fabrikanten

Coca-Cola kiest voor één merkidentiteit

ROTTERDAM  - De flessen en blikjes van Coca-Cola hebben een nieuwe look. Alle varianten sluiten nu op elkaar aan. De vernieuwing is onderdeel van de éénmerkstrategie die Coca-Cola donderdag aankondigt.

Het complete productportfolio – met onder andere Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola life – zal worden samengevoegd onder deze nieuwe strategie. De gezamenlijke identiteit, reclamecampagnes en andere communicatiemiddelen moeten de keuze aan varianten binnen het portfolio benadrukken. Het iconische imago van de oorspronkelijke Coca-Cola wordt doorgetrokken naar de andere producten binnen het Coca-Colaportfolio.Op de verpakkingen wordt de nadruk gelegd op de specifieke kenmerken en ingrediënten van de producten, zodat consumenten gemakkelijker en bewust de juiste keuze kunnen maken. In Nederland heeft deze éénmerkstrategie de volgende uitgangspunten:  In plaats van de losstaande merken is er één iconische Coca-Cola zichtbaar in Nederland.De branding op alle Coca-Colablikjes en -flessen - ongeacht of het gezoet is met suiker of door zoetstoffen met een laag caloriegehalte en of ze nu wel of geen cafeïne bevatten, in kersen- of vanillesmaak zijn - zal volledig in dezelfde stijl zijn. De verschillende kleuren zullen de varianten van elkaar onderscheiden.

Familie
Coca-Cola noemt de introductie een belangrijke mijlpaal. Deze nieuwe strategie legt de nadruk op de specifieke productkenmerken van de verschillende varianten, zodat consumenten eenvoudig en weloverwogen kunnen kiezen naar welke Coca-Cola hun voorkeur uitgaat. “We beschouwen het feit dat Coca-Cola één van de meest geliefde en iconische merken ter wereld is als een groot voorrecht. Met onze nieuwe overkoepelende strategie wordt Coca-Cola nog duidelijker één grote familie. Hiervan maken zowel de frisdranken zonder of met minder calorieën als de originele Coca-Cola deel uit. Onze reclames zullen hier ook op inspelen. Of je nu kiest voor ‘the real thing’ of een caloriearme drank, je drinkt altijd een Coca-Cola”, vertelt Jeroen Lampe, senior brand activation manager van Coca-Cola Nederland.

 

 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

cocacola_blikjes.jpg