Formules

Coop verkoopt half miljoen vega-diners

NIEUWVEEN - Coop verkocht in de Nationale Week Zonder Vlees zo’n 600.000 vegetarische diners in Nederland als “vega kiloknaller”, aldus de supermarktketen. De Nationale Week Zonder Vlees vond dit jaar plaats van 8 t/m 14 maart.

Juan Kort |

Coop en Vivera sloegen de handen ineen om Nederlanders warm te maken voor vegetarische producten. Coop ziet de Nationale Week Zonder Vlees als een goed startpunt om consumenten te stimuleren vaker vlees te vervangen.

Uitbreiding assortiment
Het vegetarische assortiment van de supermarkt is afgelopen jaar met ruim een kwart gegroeid. Naast toevoegingen van producten van onder meer Garden Gourmet en De Vegetarische Slager introduceerde Coop tien nieuwe huismerkartikelen.
Jasper de Jong, hoofd category management: “Bij Coop helpen we graag om de gezonde en verantwoorde keuze, makkelijk te maken. We zijn daarom trotse partner van de Nationale Week Zonder Vlees.”

Bron: Levensmiddelenkrant

20181113_153820-2.jpg