De Vegetarische Slager start verkiezing verwarrende productnamen | Levensmiddelenkrant

De Vegetarische Slager start verkiezing verwarrende productnamen

UTRECHT- De Vegetarische Slager opent de ‘Alternatieve Verkiezingen’ waarbij in een online stemlokaal kan worden gestemd op de meest verwarrende productnamen.

Met de campagne wil De Vegetarische Slager consumenten oproepen om zich op een ludieke manier uit de spreken in de schnitzelgatediscussie die begin april oplaaide door een aangenomen voorstel van de landbouwcommissie van het Europees Parlement. Volgens de landbouwcommissie zouden benamingen als ‘Vegetarische Kipstuckjes’ en ‘Visvrije Tonyn’ misleidend zijn. Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager: “Met de huidige productnamen weet de consument juist wat voor vleesch hij in de kuip heeft. Het verlaagt de drempel om vaker voor vegetarische alternatieven te kiezen, wat ook nog eens hard nodig is om de klimaatdoelstellingen van de Europese Unie te halen. Doelstellingen die ook voor ons erg belangrijk zijn.”

Op 24 mei wordt via de website en via de social media van De Vegetarische Slager de meest verwarrende productnaam bekendgemaakt. De winnende inzender wint een ‘verwarrend lecker diner’ in restaurant De Vleesch Lobby in Den Haag.

Bron: Levensmiddelenkrant