Duvel daagt creatieve consumenten uit | Levensmiddelenkrant

Duvel daagt creatieve consumenten uit

PUURS (B) - Voor 2012 daagt Duvel fans en creatieve talenten in Nederland, België, Frankrijk en Engeland uit om hun talenten los te laten op het Duvel glas.

Sinds 2010 brengt Duvel jaarlijks de Duvel Collection op de markt: een set gelimiteerde glazen ontworpen door gerenommeerde kunstenaars. Voor 2012 is de brouwer op zoek naar creatief talent onder de consumenten van het bier. Van oktober tot eind december 2011 mogen zij hun ontwerp voor het glas indienen op www.duvelcollection.com. Het is de bedoeling dat zij daarna hun ontwerp via sociale media promoten om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen.

De ontwerpers van de drie meest gewaardeerde inzendingen per land, krijgen 50 exemplaren van ‘hun’ glas en worden uitgenodigd voor de grand finale in Parijs. De tien ‘runner-up’s’ per land, krijgen ieder zes glazen van hun eigen ontwerp. In Parijs kiest een internationale, deskundige jury de uiteindelijke winnaar. Zijn / haar glasontwerp wordt in de officiële Duvel Collection opgenomen.

Tulpvormig
Het samenbrengen van het glas en hedendaagse kunst is een logische stap voor Duvel. Van oudsher heeft de brouwerij een band met kunst. In de jaren ’60 van de vorige eeuw werd het karakteristieke Duvel-glas ontworpen. Het was het allereerste tulpvormige bierglas en het was zowel functioneel als esthetisch. Dankzij de bolle vorm komen de smaak en aroma’s van Duvel goed tot hun recht, terwijl de smallere bovenkant van het glas ervoor zorgt dat het koolzuur en de schuimkraag beter behouden blijven.

Bron: Levensmiddelenkrant.nl