E-commerce

Hema-klanten kiezen smaak nieuwe wijn

AMSTERDAM- Hema zet vanaf deze week Juntos Rosé in het schap. In februari werd de samenstelling en smaak van deze wijn bepaald door twintig HEMA klanten onder leiding van de Spaanse wijnmaker Carlos Rubén en wijnjournalist Harold Hamersma.

Lisa van der Linden |

Hema is naar eigen zeggen de eerste retailer die een wijn op de markt brengt, die volledig door een panel van consumenten is samengesteld. Naast de keuze voor de druivenrassen mochten de deelnemers ook een voorkeur geven voor het etiket. Een wijn die dus helemaal door en voor consumenten gemaakt is. De wijn kreeg dan ook de naam Juntos wat ‘samen’ betekent in het Spaans.

Juntos
Na een voorselectie via de wijnpagina van Hema.nl mochten twintig klanten in februari aanschuiven in de proefruimte op het hoofdkantoor. Wijnmaker Carlos Rubén uit Aragón had acht basis roséwijnen van de druivenrassen bobal en tempranillo meegenomen. Alexandra Pouderoyen, wijninkoper van Hema: “Het was natuurlijk heel spannend om dit te doen met mensen die wel van lekkere wijn houden maar geen expert zijn. Zeker omdat dit nog nooit eerder op deze manier is gedaan. Dan zie je pas dat blenden eigenlijk heel moeilijk is, in eerste instantie kan de geur fantastisch zijn, maar dan kan de smaak uiteindelijk helemaal wegvallen. Na zo’n vijf rondes kwam Juntos naar voren als favoriet van de groep, met een licht bloemige geur en een heerlijk frisse smaak, ideaal voor de zomer.”

De Juntos Rosé koop je bij Hema of hema.nl en kost €5,- per fles.

hemawijn2.jpg