Hema stopt samenwerking Wehkamp en focust op kernlanden

AMSTERDAM – Hema heeft besloten haar focus te leggen op de kernmarkten Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk. In deze landen gaat het warenhuis zich toeleggen op eigen online kanalen en winkels. Duitsland en Oostenrijk worden aangemerkt als mogelijke groeimarkten. De Hema-schappen in Jumbo-winkels wordt doorgezet.

Als gevolg van een zorgvuldige strategische analyse wordt de samenwerking met online webshop Wehkamp stopgezet alsmede de samenwerking in Frankrijk met retailers Franprix en Casino-Géant. Daarnaast wordt de master-franchise buiten Europe niet verder uitgebouwd. De bestaande contracten in het Midden-Oosten en Mexico blijven standhouden.

Kernlanden
Saskia Egas Reparaz, ceo Hema: “Het is belangrijk dat Hema zich focust op de eigen winkels en online verkoopkanalen binnen de gekozen kernlanden. Van kanalen die buiten deze scope vallen moeten we helaas voor dit moment afscheid nemen. Wij hebben onze gehele portfolio geëvalueerd. Door deze keuze te maken kunnen we groeikansen in de toekomst beter benutten. Dat is voor HEMA, de medewerkers en haar klanten op de lange termijn beter.”

Bron: Levensmiddelenkrant