Fabrikanten

IRI: Fuze Tea is grootste innovatie 2018

ZALTBOMMEL – Coca-Cola is met Fuze Tea de winnaar van de jaarlijkse Introductie top 20 van IRI. In tegenstelling tot eerdere jaren zijn er nu maar liefst vijf zuivelproducten te vinden in de lijst.

Lisa van der Linden |

IRI bekijkt ieder jaar de meest succesvolle productintroducties. Trends die in 2018 veel terugkwamen waren bewuste voeding en smaaksensatie. Veel producenten kwamen met producten op de markt met daarin minder, calorieën, minder suiker en minder kunstmatige toevoegingen. Daarnaast ziet IRI smaaksensatie terugkomen in combinaties van bijzondere smaken. Fuze Tea van Coca-Cola is daar een groot voorbeeld van. IRI noemt dit product de onbetwiste winnaar van alle productintroducties. Met een omzet van bijna 250.000 euro per week neemt Fuze Tea bovendien de vijfde plaats in van de beste introducties sinds de start van het onderzoek in 2000. Het is de fabrikant niet gelukt om het succes van Coca-Cola Zero in 2007 te evenaren. Dat product staat op plaats vier in de lijst.

Daar waar in 2017 geen enkel zuivelproduct op te lijst te bekennen was, daar zijn er nu maar liefst vijf van terug te vinden. Onder andere Mona Oops Yoghurt, Almhof Lekker & Licht en Arla Biologische Kefir drink staan in de top 20.

Bron: Levensmiddelenkrant

fuzeteaa.png