Formules

Introducties

KFC brengt bitterballen naar retailkanaal

AMSTERDAM – Albert Heijn biedt vanaf vandaag kip bitterballen van KFC aan in het diepvriesvak. Het is voor het eerst dat de fastfoodketen een product uit de restaurants naar de Nederlandse supermarkt brengt.

Juan Kort |

De bitterballen zijn verkrijgbaar in twee varianten: de Crunchy Kip Bitterballen en de Spicy Kip Zinger Bitterballen.

Restaurants
De Spicy Kip Zinger bitterballen stonden vorig jaar al op de menukaart bij alle Nederlandse KFC restaurants. Ze voegden toen Spicy Kip Zinger en Original Recipe kruiden toe aan de balletjes. De Hollandse borrelhapjes komen vanaf 6 april terug op de menukaart in de filialen van de fastfoodketen zelf.

Beter Leven
De kip bitterballen zijn de eerste introductie van KFC onder het 1 ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. De keten maakte eerder al stappen op het gebied van dierenwelzijn door als eerste fastfoodketen de Better Chicken Commitment te tekenen voor de Noordwest-Europese markt, waar Nederland deel van uitmaakt.

Trix van der Vleuten, cmo KFC Northern Europe: “Met de lancering van onze kip bitterballen bieden we mensen nu ook de mogelijkheid om thuis samen te genieten van de typische KFC smaken uit een bucket.” Een bucket van 10 stuks kost € 3,79 bij de Albert Heijn.

Bron: Levensmiddelenkrant

kfc2.jpg