Kruidvat opent eerste New Generation winkelconcept

ROERMOND – Kruidvat start met een nieuw winkelconcept. 45 jaar na het openen van de eerste winkel gaat vandaag de 'New Generation' van start in Roermond.

Bij het nieuwe ontwerp is er veel aandacht besteed aan het ruimtelijk en overzichtelijk indelen van de winkel. Zo zijn er verschillende zones – Health, Baby, Beauty en Body – waardoor producten makkelijker vindbaar zijn.

Ook over de positie van voedingsproducten is extra nagedacht bij de nieuwe indeling. “De kassaslang, dus de route waarlangs consumenten moeten lopen wanneer ze richting de kassa gaan, staat vol met voedingsproducten”, vertelt een woordvoerder van Kruidvat. “De meeste producten van ons zijn toch een impulsaankoop. Chocola, frisdrank of iets wat je onderweg kan eten kunnen consumenten op weg naar de kassa vinden.”

Jaren
Voorlopig wordt het nieuwe concept als uitgangspunt genomen bij nieuwe winkels of verbouwingen van bestaande winkels. Gezien het winkelbestand van Kruidvat, 1250 winkels, zal het nog jaren duren voordat alle winkels over zijn naar de nieuwe indeling.

Bron: Levensmiddelenkrant