Milka’s introduceert ‘onze koffie date’ en ‘ons appeltaart genietmomentje’

OOSTERHOUT – Milka brengt twee nieuwe limited edition-smaken uit. Vorig jaar september schakelde de chocoladegigant de hulp van Nederlanders in om nieuwe smaken te bedenken. Van de meer dan 60.000 inzendingen werden ‘onze koffie date’ en ‘ons appeltaart genietmomentje’ als winnaar verkozen. De repen zijn niet alleen in Nederland verkrijgbaar, maar ook in vijftien andere landen in Europa, waaronder België en Frankrijk.

De chocoladefabrikant laat weten dat de smaken ook een persoonlijk en bijzonder verhaal hebben. Zij vroegen Nederlanders om een reep te bedenken die hen herinnert aan een bijzonder moment. Van de 63.817 ingezonden smaken, waren er 35.625 verschillende smaakcombinaties en 47.942 unieke namen. Milka koos de twee winnende smaken, die typisch Nederlands zijn met een mooie herinnering.

Appeltaart
De 22-jarige Lorenzo heeft de smaakcombinatie appeltaart, speculaas en karamel ingezonden, wat resulteerde in ‘ons appeltaart momentje’. Dit komt voort uit zelfgemaakte appeltaart van mijn oma. “Het geheime recept van oma waarin ze karamel en gekruide koek toevoegde, en die gezellige familiemomenten rond de tafel inspireerden mij voor deze nieuwe Milka-smaak”, vertelt Lorenzo.

Koffiedate
Annelize uit Zwolle bedacht de combinatie van koffie en koekjes voor ‘onze koffie date’. “Samen met mijn geliefde genietend op de bank met koffie en koekjes” is Annelize’s favoriete moment van de dag. Bij het maken van nieuwe smaakcombinaties kon gekozen worden uit tachtig ingrediënten. Van drop, bubblegum tot rode peper en pretzels. Toch kozen de meeste Nederlanders voor de veiligere opties, zo zijn cookie-dough, witte chocolade, brownie, karamel en gezouten karamel de vijf meest gekozen ingrediënten. De twee nieuwe Milka-smaken zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij de meeste supermarkten in Nederland.

Bron: Levensmiddelenkrant