Fabrikanten

Introducties

Mutti lanceert pesto met minder vet en zout

AMSTERDAM – Mutti voegt pesto als nieuwe range toe aan hun Nederlandse assortiment. De producten zijn verkrijgbaar in drie soorten en hebben naar eigen zeggen de traditionele smaak van pesto, maar bevatten minder vet en zout dan reguliere varianten.

Juan Kort |

Dat komt volgens de fabrikant doordat alle drie de soorten voor minstens 50 procent uit rode, gele of groene tomaten bestaat.

Iconisch
Mutti zegt met de nieuwkomer een van de meest iconische recepten van de Italiaanse gastronomie opnieuw te hebben uitgevonden. De pesto’s zijn verkrijgbaar in de smaken verde, rosso en arancione en zijn gemaakt van respectievelijk groene, rode en oranje Italiaanse tomaten. Verder zijn ze aangevuld met Italiaanse BOB-kazen en geselecteerde ingrediënten geeft iedere variant zijn eigen smaak. Doordat het recept rijk is aan tomaat, bevatten alle drie de producten 40 procent minder vet en bevatten de oranje en rode variant 35 procent minder zout dan alternatieven. De producten zijn geïnspireerd op traditionele Italiaanse recepten.

Exclusief
Volgens de producent zijn de tomatenpesto’s zoet en romig waardoor ze goed kunnen worden gebruikt in zowel koude als warme gerechten, te denken aan risotto, pasta’s en bijvoorbeeld salades. De artikelen zijn exclusief te koop bij Albert Heijn voor € 2,99 per stuk.

Bron: Levensmiddelenkrant

pesto.png