Plus lanceert tweede Nutri-Score pilot

UTRECHT – Plus start een pilot met het nieuwe voedselkeuzelogo Nutri-Score. Deze is vanaf nu op 3000 Plus huismerkproducten zichtbaar op de elektronische schaplabels in de winkel en online op de website en de app.

Hiermee wil de formule het klanten makkelijker maken gezonde producten te kiezen. Dit wordt de tweede proef. Eerder startten zij namelijk een pilot met de Nutri-Score op de verpakkingen van Biologisch Plus en Bio+ producten. Door de Nutri-Score op de elektronische schaplabels af te beelden, zien klanten direct bij het schap hoe de huismerkproducten van de supermarktketen scoren. Klanten die online boodschappen doen bij het bedrijf, komen tijdens hun bestelling op ruim 3000 huismerkproducten ook de Nutri-Score tegen. Producten kunnen binnen de score een A tot en met een E verkrijgen, en bij iedere schaal hoort een kleur. Score A is voor producten met de meest gezonde samenstelling en heeft een donkergroene kleur. Score E is voor producten met de minst gezonde samenstelling en heeft een rode kleur.

Onderzoek
Plus meldt verder dat uit onderzoek van Direct Research onder 1030 consumenten blijkt dat voor 79 procent van de Nederlanders een gezonde keuze van belang is bij het kiezen van producten in de supermarkt. Het onderzoek geeft ook aan dat twee op de drie consumenten voorstander is van de introductie van de Nutri-Score in Nederland. Verder vindt 70 procent dat Nutri-Score helpt om producten simpel en snel met elkaar te vergelijken.

Officieel
De overheid heeft de Nutri-Score gekozen als het voedselkeuzelogo voor Nederland. Naar verwachting wordt het medio 2022 officieel in ons land geïntroduceerd. Vooruitlopend op de officiële invoering start Plus nu alvast met twee pilots. De supermarkt wil met het voedselkeuzelogo klanten helpen met het ontwikkelen van een gezondere leefstijl en het makkelijker maken voor klanten om gezonder te kiezen.

Bron: Levensmiddelenkrant