Fabrikanten

Snackfabrikant Van Geloven vernieuwt directie

TILBURG - Van Geloven wijzigt haar directie vanaf volgend jaar op een aantal posities. Na een lange periode waarin het bedrijf aanzienlijk is gegroeid, maken directieleden ceo Peter Doodeman, cfo Christiaan van Tilburg en directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten plaats voor interne opvolging.

Marleen Veldhuijzen |

Ceo Peter Doodeman wordt opgevolgd worden door Jan Aaltzen Linde (de huidige directeur Verkoop en Logistiek) die zijn stokje overdraagt aan Arno van Thuijl (de huidige sales manager Retail Benelux). Cfo Christiaan van Tilburg krijgt opvolging van Ruth Triki (de huidige Group Finance manager) en directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten zal worden opgevolgd door Mieke de Laat (de huidige marketing manager België). Coo Focco van der Valle heeft begin 2019 Art van Tienhoven al opgevolgd. Hij was voorheen onder andere site manager van de fabriek in Tilburg.

Overstap
Jan Aaltzen Linde begon zijn carrière bij Nielsen marketresearch waarna hij de overstap maakte naar Douwe Egberts. Na diverse senior salesposities bij Douwe Egberts Retail en Out of Home en de rol van commercieel directeur Trade en Horeca bij hetzelfde bedrijf, maakte hij in 2012 de overstap naar Van Geloven als directeur Verkoop en Logistiek.

Arno van Thuijl startte zijn carrière bij Albert Heijn en maakte na zeven jaar food-retail de overstap naar fabrikantzijde. Hij werkte in commerciële functies bij Gillette, Henkel en Reckitt Benckiser en startte in 2006 zijn eigen bedrijf van waaruit hij op interim basis onder meer senior sales posities bekleedde bij onder meer Danone, Nutricia, Iglo en Ferrero. Zo is hij in maart 2017 ook gestart bij Van Geloven.

Verantwoordelijk
Ruth Triki is momenteel Group Finance manager bij Van Geloven en verantwoordelijk voor accounting & financial planning van de groep. Ruth studeerde Economie aan de Universiteit van Hasselt en startte in 2001 haar carrière bij Deloitte. Vervolgens trad ze in dienst bij Unilever als business controller bij de snackdivisie. Bij de verkoop van de snack business aan Egeria (private equity) maakte ze de overstap naar Van Geloven waar ze tot nu diverse financiële managementfuncties bekleedde.

Mieke de Laat is met haar jarenlange ervaring geen onbekende binnen Van Geloven. Ze heeft diverse marketingposities vervuld bij zowel de Belgische als Nederlandse organisatie. Zo heeft ze de nodige ervaring en expertise kunnen opbouwen op gebied van communicatie, innovatie en branding. De laatste 3 jaar heeft ze zich als marketing manager België, gecombineerd met de eindverantwoordelijkheid van Mora binnen het Foodservice kanaal in Nederland, vooral geconcentreerd op een duurzame business groei door channel verbreding in Food Service. Ook heeft ze de basis gelegd voor meer harmonisatie en synergie tussen de twee landen en de diverse kanalen.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

diepvries-pizza-van-geloven-mora-dr-oetker.jpg