BEESD - Bonbébé, het babymerk van Superunie, is opnieuw gelanceerd met een verbreed assortiment en minder plastic in de verpakkingen. Het assortiment is een aantal non-foodproducten rijker en de kwaliteit van de babyvoeding is erop vooruitgegaan. Naar eigen zeggen is Bonbébé nu het meest uitgebreide babymerk in de supermarkt.
De lijn van babyproducten bestond al uit onder andere maaltijdpotjes, fruithapjes en diksap en wordt nu verbreed met non-foodproducten zoals luiers, billendoekjes en verzorgingsproducten. De kwaliteitsverbetering is doorgevoerd op het gebied van ingrediënten. Die zijn in fruit- en menupotjes, fruithapjes, pap en diksap van betere kwaliteit en voortaan biologisch, belooft Superunie.
Gerecycled
Duurzaamheid staat bij de vernieuwing hoog in het vaandel. Zo is de verpakking van Bonbébé luiers en flessen van verzorgingsproducten dunner en worden de flessen vanaf nu gemaakt van gerecycled plastic. “Deze vernieuwingen zorgen voor een reductie van circa 5.000 kilo plastic op jaarbasis en 70 procent minder CO2-uitstoot”, aldus de inkooporganisatie. “Deze besparing is te vergelijken met het energieverbruik voor het opladen van 3.600.000 babyfoons. Hiermee levert Bonbébé een bijdrage aan een duurzamere toekomst.”
Bron: Levensmiddelenkrant