Tikkie trakteert met nieuwe dienst op tompoucen

AMSTERDAM – Met de lancering van ‘Tikkie Terug’ viert Tikkie zijn vierjarige bestaan met haar gebruikers. De komende dagen is het met deze dienst mogelijk om een tompouce te kopen bij Hema en meteen het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, zolang de voorraad strekt. Door in de app ‘Tikkie is jarig’ aan te klikken is, met een foto van de aankoopbon, het bedrag binnen een paar seconden teruggestort op de rekening van de consument. Met de actie wil Tikkie een breed publiek met de nieuwe dienst kennis laten maken.

De betaalapp van ABN Amro heeft inmiddels meer dan 6 miljoen gebruikers. De app maakt het mogelijk om betaalverzoeken te versturen naar vrienden, collega’s en kennissen. Met Tikkie Terug is het vanaf nu ook mogelijk om geld terug te vragen aan bedrijven. Eerdere pilots met onder andere Coca-Cola, Nestlé en Arla bleken succesvol. Binnenkort sluit daarom ook FrieslandCampina zich bij de dienst aan.

Eenvoudiger
Volgens digital marketing lead Moreno Kensmil zorgt deze nieuwe functie op de betaalapp voor een moderne aanpak van geld terugkrijgen: “Geldterugacties worden vaak ervaren als omslachtig en onbetrouwbaar. Voor zowel de consument als de bedrijven moest het eenvoudiger kunnen, vonden wij. Met Tikkie Terug stuur je na een ontevreden aankoop van een product een Tikkie naar een speciale rekening. Daarna krijgt de gebruiker zijn geld terug. Gegevens achterlaten is niet eens nodig.”

Bedrijven gebruiken dezelfde Tikkie-betaalflow die consumenten gewend zijn. Elk bedrijf bepaalt wel zelf hoe een Tikkie Terug gedaan kan worden. Zo kunnen bedrijven gebruik maken van een QR-code en een aankoopbon, of een unieke QR-code gebruiken om de actie te voltooien.