Formules

Fabrikanten

Nationale Week Zonder Vlees groot succes

AMSTERDAM – Aan de tweede editie van de Nationale Week zonder Vlees hebben 57.600 mensen deelgenomen. Met dit aantal verdubbelt de actieweek de impact ten opzichte van vorig jaar. De aanhoudende stroom van media-aandacht, de drukbezochte pop-up store op Utrecht Centraal en de kamervragen van Esther Ouwehand (PvdD), laten volgens organisator Isabel Boerman, zien dat de Nationale Week Zonder Vlees opnieuw een groot succes was.

Marleen Veldhuijzen |

Ook de partners van de Nationale Week Zonder Vlees ervaren een positieve impact. Gert Jan Gombert, commercieel manager van Vivera: “Vorig jaar werd er in deze week in Nederland in totaal voor ongeveer anderhalf miljoen euro meer aan vleesvervangers verkocht. Op basis van onze afzet afgelopen week verwacht ik dat dat dit jaar zeker 20 procent meer zal zijn.”

Verrast
Wim van den Burg, Category Manager van COOP Supermarkten bevestigt dit commerciële succes. “Het succes van de vegetarische kiloknaller tijdens de Week Zonder Vlees heeft ons compleet verrast. De verkopen lagen ruim 50 procent hoger dan vorig jaar.” Sodexo, één van de deelnemers liet weten dat driehonderd locaties meededen. De cateraar is blij verrast met de positieve reacties van alle lunchgasten.

Bron: Levensmiddelenkrant.

 

weekzondervlees.png