Formules

Ondernemers

Dirk bevriest de prijs van meer dan honderd producten

ALPHEN AAN DEN RIJN: Discounter Dirk gaat minstens tot het einde van het jaar de prijzen van meer dan honderd artikelen niet verhogen. Op deze manier probeert de supermarktketen de prijzen voor de belangrijkste dagelijkse boodschappen laag te houden.

Gerard van Oosbree |

Dit is aanvulling op de maatregelen die Dirk al eerder nam om niet alle prijsverhogingen door te hoeven berekenen aan consumenten. Het bedrijf stopte op 1 juni met tv-reclame. Ook de zogeheten multibuys zijn geschrapt. Hierbij moesten klanten voor hogere kortingen meer van hetzelfde artikel kopen.

Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek over de beslissing: “Prijzen voor dagelijkse boodschappen rijzen de pan uit en veel gezinnen worstelen daarbij ook nog met de torenhoge energieprijzen die op ze af komen. Dat vraagt wat ons betreft om rigoureuze keuzes want klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op Dirk. Daarom hebben we besloten zelf de broekriem aan te halen zodat we boodschappen voor iedereen betaalbaar kunnen houden.”

Bron: Levensmiddelenkrant

dirk-nieuwe-binnenweg-rotterdam-opening-winkelen-fruitschap-interieur.jpg