Ondernemers

ZO2Z Award: ‘Klanten voelen zich hier op hun gemak’

AMSTELVEEN - Cartouche Veenbrink is nog niet zolang Jumbo-ondernemer. In 2008 nam hij de supermarkt over die zijn opa in de jaren zestig oprichtte, Kingsalmarkt. Eind 2016 besloot hij als Jumbo verder te gaan. En niet zonder succes. Veenbrink is uitgeroepen tot beste supermarktondernemer in de provincie Noord-Holland.

Marleen Veldhuijzen |

“De omzetting naar de Veghelse formule was een goede keus, want Jumbo past bij ons. Ook zij zijn van oudsher een familiebedrijf en we hebben een goede klik. Daarnaast zijn we enorm gegroeid qua omzet en hebben we onze klantenkring uitgebreid. Deze titel is de kroon op ons werk.”

Veenbrink onderscheidt zich door een winkel neer te zetten waar een gezellig, warme sfeer hangt. “We hebben geen groot winkeloppervlak tot onze beschikking. We zijn met een vvo van 630 vierkante meter een van de kleinere supermarkten. Maar door de winkel op een goede manier in te richten en voor een ruime opzet te kiezen, voelen klanten zich hier op hun gemak. Daarnaast is er altijd tijd voor een praatje. We kennen de klant en willen graag weten hoe het met hem of haar gaat.”

Assortiment
Doordat Veenbrink nog maar kort als Jumbo is verder gegaan, wil hij de aankomende tijd de gekozen lijn verder voortzetten. “We zitten op de goede weg en willen dit verder uitbouwen. Zo wil ik het assortiment nog beter op de klant afstemmen. De vraag ‘waar vul ik mijn assortiment mee aan en welke producten hoef ik niet meer aan te bieden’, is een heel belangrijke voor de komende tijd”, aldus de winnaar van de provincie Noord-Holland.

Bron: Levensmiddelenkrant

jumbo-amstelveen.jpg