HUIZEN – Supermarktdiscounter Lidl organiseert op de festivals Best Kept Secret en Pinkpop een minirave met de naam ‘Drop de Biet’. Festivalgangers kunnen bij Lidl vijftien minuten lang losgaan op beats, tussen het rondvliegende fruit en een ‘droppende’ biet.
Uiteraard is het geen echt fruit maar opblaasfruit en opblaasgroenten. Het is de bedoeling dat de bezoekers tijdens die vijftien minuten gezamenlijk proberen de shake-o-meter op maximaal te krijgen. Als dat lukt volgt er als beloning een vers vitamineshotje van Lidl. Met de promotieactie wordt gevierd dat Lidl voor de elfde keer is uitgeroepen tot beste supermarkt in groente en fruit.
“Met Drop de Biet laten we zien dat Lidl verder kijkt dan de winkels. We willen merkbeleving brengen waar mensen het niet verwachten, op een manier die bij ons past: toegankelijk, fun en impactvol”, aldus Cato Sampers, marketing manager Lidl Nederland.
De activatie is ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life en ondersteund door diverse social bureaus. “Lidl durft te verrassen,” zegt Reuben Alexander van Buutvrij. “En dat geeft ons de ruimte om concepten te ontwikkelen die niet alleen aandacht trekken, maar ook een merkgedachte voelbaar maken. Drop de Biet is daar een perfect voorbeeld van: speels, gedurfd en vol energie.”
Bron: Levensmiddelenkrant