Formules

Lidl trapt december af met Delicieux-diner

FOTOREPORTAGE AMSTERDAM – UPDATE - Lidl verspreidt deze week als eerste supermarktketen haar eindejaarsmagazine. In de 100 pagina’s dikke uitgave prijzen onder meer Sonja Bakker, Irene Moors en Carlo Boszhard de luxe waren van de discounter aan. De start van het eindejaarsoffensief werd dinsdagavond ingeluid met een Delicieux-diner voor genodigden.

Peter Smit |

Traditiegetrouw pakt Lidl in december uit met een groot assortiment premium producten onder de private labels Delicieux en De Luxe. Het aanbod bestaat dit jaar uit luxe broodsoorten, wild, vleeswaren, maaltijdcomponenten, wijnen, kazen, chocolade, wijnen en een diverse range bijgerechten. De discounter blijft ook het traditionele gourmetten en fonduen trouw. Lidl-kok Ramon Beuk geeft daarnaast adviezen voor diegene die zelf uitgebreid willen koken. In het magazine zitten daarvoor handige uitneembare receptenkaartjes. De meeste decemberproducten liggen vanaf aanstaande donderdag in de winkels.

Voorproefje
Beuk en de bekende tv-kok Robert Kranenborg verzorgden dinsdagavond in de Amsterdamse Westergasfabriek een diner met de nieuwe Delicieux-producten van Lidl. Zo’n 150 genodigden, waaronder pers, foodbloggers, leveranciers en Lidl-medewerkers, kregen daar een voorproefje van het decemberaanbod. Uit eigen onderzoek van de discounter komt naar voren dat het premium Lidl-merk Delicieux inmiddels bij 77 procent van de Nederlandse consumenten bekend is. Enkele fabrikanten presenteerden dinsdagavond de Delicieux-artikelen die zij voor Lidl produceren. Foto’s van dit evenement vindt u onderaan dit artikel.

Leveranciers
In het December Feest Magazine van Lidl komen dit jaar ook leveranciers aan het woord. Zo vertelt Henry Holland van Bakkerij Holland uit Vriezenveen hoe dit familiebedrijf de kerststol van Lidl bereid. Van der Poel Desserts produceert het dessertijs voor Lidl. De discounter verkoopt de producten van de ijsbereider uit Hengelo inmiddels in 26 landen.

Beter Leven
In aanloop naar de feestmaand introduceert Lidl ook een nieuwe range vlees met het twee sterren Beter Leven-kenmerk. Leverancier van deze Oldenlander biefstukken, hamburgers, rundersaucijsen, rosbief, stooflappen en steak tartaar is het familiebedrijf Van Loon uit Best. Erik en Ronald van Loon vertellen in het magazine over de Franse koeienrassen Limousin en Blonde d’Aquitaine die zij voor Lidl verwerken tot premium vleesproducten.

Kwaliteit
Afgelopen weekeinde ging in Groot-Britannië de kerstcampagne van Lidl van start. In de Britse televisiecommercial (onder) benadrukt de discounter de kwaliteit van haar producten. Dinergangers denken dat ze producten eten van Marks & Spencer of Waitrose en zijn aan het einde zeer verrast als Lidl de leverancier blijkt te zijn.

 

 

Bron: Levensmiddelenkrant

delicieux_0048-a840x630.jpg