voqyB1CamBXBhOSGNMFB6oJHboE1GIuZnxvZdeXf.jpg

Lidl wil het meest geliefde merk van Europa worden

HUIZEN – Lidl introduceert een internationale merkencampagne in alle 31 Europese landen met de ambitie om van de grootste retailer naar het meest geliefde merk van Europa te gaan. Ook krijgt Nederland na 28 jaar een nieuwe slogan: ‘Je verdient ‘t.’.

Redactie |

Stephanie Both, cco Lidl Nederland, zegt dat Lidl wil inspireren, ondersteunen en er zijn als het er écht toe doet. “De nieuwe slogan ‘Je verdient ‘t.’ maakt dat zichtbaar. Lidl biedt niet alleen waar voor je geld, maar is er op alle kleine en grote momenten in je leven.” De ambitie van deze herpositionering: doorgroeien van de grootste retailer naar één van de grootste en meest geliefde merken van Europa.

Emotionele waarde
Lidl zal de vertrouwde discounter blijven met producten van de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, maar laat vanaf nu eveneens zien dat zij meer toevoegt aan het dagelijks leven van haar vijf miljoen wekelijkse klanten in Nederland. De nieuwe merkencampagne laat een duidelijk transformatie zien: Lidl verschuift de focus van product en prijs naar de emotionele waarde die de discounter toevoegt. Van alledaagse boodschappen tot memorabele momenten, van toekomstgerichte keuzes tot maatschappelijke betrokkenheid. De nieuwe slogan staat voor toegankelijkheid, betaalbaarheid en kwaliteit. Lidl wil een gezonde leefstijl betaalbaar en toegankelijk maken voor iedereen en investeert in langdurige relaties met collega’s klanten en partners.

Erkennen
Both: “Klanten kiezen met hun hoofd, fans kiezen met hun hart. Wij willen de relatie met onze klant versterken in plaats van alleen de winkel te zijn waar je je boodschappen doet. Tegelijkertijd willen we meer betekenen voor onze collega’s en onze partners. ‘Je verdient ’t.’ staat voor het erkennen van wat mensen belangrijk vinden: veiligheid, betrouwbaarheid en de mogelijkheid om je dromen te realiseren." 

Vernieuwde merkverhaal
De discounter komt met een nieuwe campagne die loopt van 21 september tot en met 12 oktober. Verschillende media worden ingezet om het vernieuwde merkverhaal uit te dragen: televisie, radio, social media, out-of-home en digitale kanalen. Tegelijkertijd introduceert Lidl een vernieuwde visuele identiteit: fris, herkenbaar en consistent in alle landen waar de formule actief is. Lidl blijft trouw aan haar roots als discounter, maar groeit door tot dé discounter van Europa. Met één duidelijke koers en een merk dat mensen raakt, inspireert en ondersteunt. Elke klant verdient het vandaag, morgen en elke dag.

Bron: Levensmiddelenkrant