HUIZEN – Lidl is sinds kort de eerste, grote, landelijke supermarkt met biologische aardbeien in het schap. Dit laat de discounter weten op LinkedIn.
Met de introductie van biologische aardbeien zet Lidl de volgende stap richting hun doelstelling: in 2026 de omzet van hun biologische groente en fruit verdubbelen ten opzichte van 2022. “Biologisch is voor ons geen niche, maar een logische keuze in ons duurzaamheidsbeleid. Want meer biologisch is beter voor mens, dier en milieu”, zo schrijft de supermarkt op LinkedIn.
18% goedkoper
Volgens de discounter denken veel mensen nog altijd dat biologisch duur is. Maar volgens de Consumentenbond zijn biologische boodschappen bij Lidl gemiddeld 18% goedkoper dan bij andere supermarkten. Inkoper Marc Mateman, zegt het volgende over de biologische aardbeien: “Deze biologische aardbeien zijn het resultaat van een duurzame samenwerking met onze teler Johan Tielen. Dankzij langdurige afspraken investeren we samen in kwaliteit, bodemgezondheid en toekomstbestendige teelt.”
Bron: Levensmiddelenkrant