Fabrikanten

Lucas Bols: 23% omzetgroei in eerste halfjaar

AMSTERDAM – Lucas Bols heeft een ‘solide’ eerste halfjaar achter de rug. De likeurenproducent heeft de periode van 1 april tot en met 30 september afgesloten met een omzet van 56,3 miljoen euro, een groei van 23 procent. In de meeste markten waar het bedrijf opereert was een ‘sterke dubbelcijferige’ groei te zien, alleen werd de verkoop in Amerika gehinderd door ernstige glastekorten.

Renée Salome |

Huub van Doorne, ceo van The Lucas Bols Company, zegt dat de groeistrategie van het bedrijf, gebaseerd op zijn cocktailpropositie, investeringen ter ondersteuning van zijn Global Cocktail Brands en de verdere positionering van zijn verkopen, volgens plan verloopt. “De solide omzetgroei laat zien dat ons cocktailgerichte strategische plan succesvol is, zelfs onder uitdagende omstandigheden”, concludeert Van Doorne. De toevoeging van Tequila Partida aan het portfolio van Lucas Bols begint zijn vruchten af te werpen, ziet hij, en met de investering in het werkkapitaal moet de impact van de glastekorten en die van supply chain-uitdagingen worden geminimaliseerd.
Van Doorne spreekt de verwachting uit dat de wereldwijde omstandigheden uitdagend blijven en dat sommige uitdagingen nog groter zullen worden, maar houdt vertrouwen in de strategische mogelijkheden voor zijn merken en geeft aan te blijven investeren in zijn groei.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

2021-bols-ma-tube-200ml-pouring-lifestyle.jpg