Award-winner.jpg De winnaar neemt de prijs in ontvangst. Foto: Foodvalley

MaGie wint de Foodvalley Award

WAGENINGEN – MaGie Creations, een bedrijf dat voedselingrediënten maakt van brouwgraan, heeft de Foodvalley Award gewonnen. De prijs, die tien jaar afwezig is geweest, werd uitgereikt op het Foodvalley Partner Event.

Redactie |

Netwerkorganisatie Foodvalley introduceerde de prijs in 2005. Het werd een van de meest gewilde erkenningen voor innovaties die de toekomst van ons voedsel vormgeven. Vanaf 2016 werd de prijs niet meer uitgereikt, maar de innovaties gingen door, schrijft de organisatie. “Aan de vooravond van 2026, tien jaar na de laatste editie, is de behoefte aan oplossingen die een veerkrachtiger, gezonder en eerlijker voedselsysteem vormgeven groter dan ooit. Die oplossingen verdienen een podium: aanmoediging, zichtbaarheid en aandacht. De vernieuwde Foodvalley Award helpt innovators groeien, hun impact vergroten en veelbelovende oplossingen opschalen”, stelt Foodvalley.

Nominaties
Er werden twaalf bedrijven genomineerd voor de prijs. Het Leadership team van Foodvalley selecteerde hieruit vier finalisten. Op het Partner Event pitchten zij hun innovatie en visie voor de ruim 250 aanwezigen. Die brachten vervolgens hun stem uit op basis van een aantal selectiecriteria. Na het tellen van de stemmen werd MaGie Creations verkozen tot winnaar en nam het bedrijf de FoodValley Award in ontvangst.

“De herintroductie van deze Award benadrukt dat innovatie pas betekenis krijgt wanneer deze daadwerkelijk landt in de praktijk,” aldus Marjolein Brasz, ceo van Foodvalley. “De winnaar van dit jaar laat zien hoe samenwerking, lef en doorzettingsvermogen direct kunnen leiden tot opschaling en bijdragen aan een gezond en duurzaam voedselsysteem.”

Foodvalley is een onafhankelijke non-profitorganisatie die samen met meer dan 500 partners in binnen- en buitenland werkt aan een toekomstbestendig, eerlijk en duurzaam voedselsysteem. Binnen de communities rond de innovatiethema’s eiwittransitie, voeding & gezondheid, en circulaire agrifood ontstaan initiatieven die marktdrempels zichtbaar maken en actief helpen wegnemen. In deze communities werken boeren, producenten, retailers, investeerders en beleidsmakers samen aan concrete oplossingen.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops