AMSTERDAM – Honig is na vijf jaar afwezigheid weer terug met een nieuwe campagne. De campagne, samen met Aanstekelijk Creative Agency bedacht, draait om het moment van de dag dat het hele gezin aan de eettafel zit met de vraag 'hoe was jullie dag?'.
Een onderzoek van Honig toont aan dat een overgroot deel van de huishoudens het belangrijk vindt om met het gezin samen te eten en dit ziet als een moment van verbinding. Honig en Aanstekelijk willen laten zien hoe het werkelijk is aan de eettafel en niet het gelikte plaatje met perfecte gezinnen. “Het moment waarop je eindelijk aan tafel zit en vraagt: ‘hoe was jullie dag?’ is voor ons hét hoogtepunt van de dag. Precies dat gevoel wilden we vangen; rommelig, echt en herkenbaar”, aldus Neal Kok, regisseur, creative en mede-eigenaar Aanstekelijk Creative Agency. "Alles wat je ziet, komt dan ook voort uit onze eigen ervaringen. Zo werkten we met kinderen uit de buurt, aangevuld met acteurs, en hebben we met een topteam het gevoel van ‘hoe was jullie dag?’ echt tot leven gebracht."
Verbinden
Ondertussen is de eerste video uit een reeks van vier al te zien op televisie. Hierin veranderen wraps in speelgoed en ligt er meer eten op de grond dan op het bord. Joyce Engels, brand manager Honig: “Ik ben blij dat we weer kunnen laten zien waar Honig voor staat. Dat we al zo lang bijdragen aan meer rust en gemak in miljoenen huishoudens is mooi, maar wetende dat we ook een stukje tijd faciliteren waarin gezinnen echt met elkaar verbinden is voor het team en mijzelf fantastisch.”
Bron: Levensmiddelenkrant