ZAANDAM - De omzet van Ahold in vechtmarkt Tsjechië en Slowakije daalde in het 1e kwartaal van dit jaar met 5,1 procent. In de opkrabbelende Verenigde Staten steeg de omzet, met 3,4 procent.
Evenals in het 4e kwartaal van 2012 daalde de omzet van Ahold in Tsjechië en Slowakije. De netto-omzet nam af met 5,1 procent tot 482 miljoen euro. Toch won het bedrijf in het lastige Tsjechië wel marktaandeel.
Verenigde Staten
Behalve in Nederland presteerde Ahold in het eerste kwartaal van dit jaar ook goed in de Verenigde Staten. “In de Verenigde Staten is onze omzet, gemeten in US dollars, met 3,4 procent gestegen bij een aanhoudend hoog niveau van promotionele activiteiten”, zegt Boer. De identieke omzetgroei van 1,8 procent was te danken aan effectievere acties en de sterke prestatie van Stop & Shop divisies gedurende ongunstige weersomstandigheden.
ICA
In een persbericht omtrent de kwartaalcijfers laat Ahold weten op koers te liggen om zijn kostenbesparingsprogramma van 600 miljoen euro tot en met 2014 te realiseren. Verder heeft het bedrijf in het eerste kwartaal van dit jaar 60 procent van zijn aandeel in ICA verkocht aan joint venture-partner Hakon Invest.
Bron: Levensmiddelenkrant