Peijnenburg.png

Introducties

Peijnenburg focust op koeksegment

GELDROP – Peijnenburg is al generaties lang onlosmakelijk verbonden met de ontbijttafel. Maar met de lancering van haar nieuwe tussendoortje wil het merk zich losmaken van het morgenmaal. De introductie markeert een nieuw tijdperk voor Peijnenburg: de revolutie naar betere koek. Deze week herlanceert het bedrijf Peijnenburg Naturel, geen toegevoegde suikers. Een vezelrijk alternatief op het origineel, zonder toegevoegde suikers.

Redactie |

Het merk heeft als doel om verantwoorde tussendoortjes te maken, en maakt dit concreet met een flinke suikerverandering in de komende jaren. “Tegen 2027 willen we 150 miljoen suikerklontjes hebben verminderd en 70 procent van ons assortiment volledig verantwoord hebben gemaakt”, legt Jeroen Harks, general manager bij Peijnenburg uit. “Deze herlancering is een omvangrijk project voor ons. Het voelt als de start van een nieuw merk", voegt Laura Simons, senior brand manager bij Peijnenburg, daaraan toe. “Samen met onze bakkers hebben we de recepten vernieuwd om het ideale tussendoortje te creëren op het gebied van smaak, betaalbaarheid en verantwoorde consumptie. We willen verantwoord namelijk beter maken maar net zo lekker. Want beter is voor ons en/én.”  

Bron: Levensmiddelenkrant