Plus komt met kleinere blikjes frisdrank

UTRECHT- Plus gaat vanaf maandag de 330ml blikjes frisdrank vervangen door blikjes van 250ml. Het schap van de niet-alcoholische dranken wordt opnieuw ingericht en de ‘Weet wat je drinkt’- caloriemeter bij frisdranken wordt uitgebreid naar vruchtensappen en siropen.

Lisa van der Linden |

De suikerhoudende dranken en frisdranken liggen al langer onder vuur door de impact op de gezondheid. Plus wil naar eigen zeggen de consumenten helpen om bewuste keuzes te maken. De kleinere verpakkingen voor frisdranken geldt voor zowel de nieuwe Plus huismerk blikjes als voor A-merken, First Choice en op termijn OK€. Leveranciers van Coca-Cola werken aan dit plan mee.

Doelstelling
Therese Noorlander, Public Affairs en Communicatie directeur bij Coca-Cola Nederland: “Coca-Cola heeft, net als Plus, als doelstelling om bewust om te gaan met calorieën en waar mogelijk de inname van suiker terug te brengen. In 2020 willen we 15% minder calorieën in de markt zetten (per 100 ml en ten opzichte van 2012). Vanuit bewuste keuzes bieden, hebben we een brede range aan verpakkingen. We zien daarin zeker het nut van en toekomst in kleinere verpakkingen zoals de 250 ml blikjes. Het initiatief van Plus is voor ons ook een relevante ontwikkeling.”

Indeling
Naast het verkleinen van de verpakkingen deelt Plus ook het schap van alle niet-alcoholische koude dranken opnieuw in. Hiermee wil de supermarkt het maken van een bewuste keuze stimuleren. Zo komt er bijvoorbeeld meer ruimte op het schap voor water en water met een smaakje. Deze producten komen bij elkaar te staan. Voor de frisdranken geldt dat Plus in de presentatie start met de zero en light varianten.

Bron: Levensmiddelenkrant

pluskleineverpakkingen-a900x525.jpg