AMSTERDAM – Bij de nieuwe Landmarkt in Amsterdam staat het contact met de klant centraal. Levensmiddelenkrant ging kijken bij de eerste vestiging van deze nieuwe supermarktformule die de levendigheid van de klassieke warenmarkt combineert met een traditioneel kw-aanbod.
Centraal bij Landmarkt staat het contact met de klant. Bij de afdelingen met brood, kaas, vlees en vis staan de specialisten als het ware naast de klant en adviseert deze waar nodig. Bij de kaasafdeling – waar voorverpakt wordt gecombineerd met bediening – staat de klant de kaasboer op zijn vingers te kijken terwijl hij de kaas afsnijdt.
Prijspeil
Landmarkt hanteert een prijspeil dat kan concurreren met reguliere supermarkten. Een krat Heineken kost er 12,39 euro en een pak Loeien Landmarkt halfvolle melk 0,78 euro. Vooralsnog is dit het enige item dat onder dit huismerk wordt aangeboden. In vers biedt de formule wekelijks scherpe aanbiedingen. In de openingsweek zijn dat onder meer jong belegen boerenkaas (6,50 euro/kg), verse kabeljauwfilet (10 euro/kg) en sperzieboontjes (1,89 euro/kg). Deze aanbiedingen stonden in de folder die Landmarkt wekelijks onder 25 duizend huishoudens in de regio verspreidt.
Luidkeels
De fotoreportage toont het interieur van Landmarkt dat nog het best kan worden omschreven als een mix van een markt en speciaalzaken. De reguliere kw-producten staan daar tussen uitgestald in metalen en houten magazijnstellingen. Mede door het horecagedeelte dat aansluit op de broodafdelingen kent de winkel een gezellige en levendige sfeer. Toen donderdagmiddag een pallet blauwe agf-kratten met een verse lading bloemkolen de winkelvloer werd opgeduwd, maakte de groenteboer dit luidkeels duidelijk aan de aanwezige klanten.
Klik hier voor een eerder artikel over Landmarkt.
Kijk hier onder voor de fotoreportage.
Bron: Levensmiddelenkrant