statiemonnie.jpg Foto: Rapper Donnie in campagnevideo

Fabrikanten

Statiegeld Nederland start campagne met rapper Donnie

LEIDSCHENDAM - Statiegeld Nederland, onderdeel van Verpact, heeft vandaag de aftrap gegeven voor een grootschalige campagne genaamd "Statiemonnie", in samenwerking met rapper Donnie. Het doel van de campagne is om consumenten aan te moedigen meer plastic flessen en blikjes in te leveren, aangewakkerd door de bekende muzikale stijl van Donnie.

Redactie |

LEIDSCHENDAM - Statiegeld Nederland, onderdeel van Verpact, heeft vandaag de aftrap gegeven voor een grootschalige campagne genaamd "Statiemonnie", in samenwerking met rapper Donnie. Het doel van de campagne is om consumenten aan te moedigen meer plastic flessen en blikjes in te leveren, aangewakkerd door de bekende muzikale stijl van Donnie.

Ondanks dat ruim 95% van Nederland op de hoogte is van het bestaan van statiegeld op blikjes en plastic flessen, blijven veel van deze verpakkingen onterecht oningeleverd. De focus van de campagne in 2024 ligt op het omzetten van deze kennis naar gedrag, waarbij verschillende media- en communicatiekanalen worden ingezet, zoals televisie, radio, sociale media en online platforms.

Jeroen Hillen, directeur van Statiegeld Nederland, benadrukt het belang van de campagne: “Met de nieuwe campagne met Donnie in de hoofdrol willen we de consument op luchtige wijze aansporen de lege plastic flessen en blikjes in te leveren. Want ingeleverde statiegeldverpakkingen worden weer verwerkt tot grondstof. We willen Nederlanders dan ook bewust maken van de voordelen van inleveren; naast milieuvoordelen, krijg je namelijk ook je Statiemonnie terug!"

De campagne, ontwikkeld door NOISE Amsterdam, richt zich op het wegnemen van belemmeringen die consumenten ervaren bij het inleveren van statiegeldverpakkingen. Donnie speelt een centrale rol in de campagne, waarbij een liedje en bijbehorende video's worden ingezet om de boodschap over te brengen. Met "Keep bringing it back, Get Statiemonnie!" wordt het publiek aangespoord om actie te ondernemen.

De "Statiemonnie" campagne zal niet alleen op tv, radio en sociale media te zien zijn, maar wordt ook ondersteund door diverse pr-activaties gedurende 2024.

Bron: Levensmiddelenkrant