NIEUWVEEN – De Superunie-leden gaan een reeks basisproducten verkopen voor prijsbewuste consumenten. Het nieuwe merk gaat de naam ‘OK€’ dragen.
Het gaat bij de introductie om ruim 200 producten die volgens Superunie voldoen aan de primaire behoeften van consumenten en in alle productgroepen vertegenwoordigd zal zijn. De OK€ reeks basisproducten is bedoeld voor consumenten die scherp op de prijs willen letten en toch een kwalitatief goede keuze willen maken. De reeks OK€-basisproducten is herkenbaar door een strak en eigentijdse presentatie en verpakkingsdesign. Het assortiment is beschikbaar voor alle leden van Superunie en zal gevoerd gaan worden door Boon (MCD), Plus, Spar, Jan Linders, Vomar Voordeelmarkt, EMTE en Coop.
Verantwoorde boodschappen
Dick Roozen, algemeen directeur van Superunie, stelt dat Superunie met de introductie van OK€ invulling geeft aan de behoefte van leden om in het prijssegment met een eigentijds assortiment een duidelijk prijssignaal te kunnen geven. “Deze producten zorgen ervoor dat onze deelnemende leden hun klanten die scherp op de prijs letten kunnen blijven bedienen met een productenreeks die qua formule, uitstraling en prijs precies bij de huidige trend en economische omstandigheden hoort. Consumenten die basisproducten van OK€ kopen, zijn nuchter en willen slim en verantwoord boodschappen doen. Daar spelen wij gericht op in.”
Vervangen
Het OK€-assortiment gaat naast de bestaande huismerken-range van de deelnemende Superunieleden komen, zo laat Marco Rutten, adjunct directeur inkoop Superunie weten. “OK€ zal een groot deel van de huidige budgetmerken binnen de participerende formules gaan vervangen. Dit gaat het om producten voor alle consumenten die behoefte hebben aan een scherpe prijs en goede kwaliteit. Wij zijn trots met OK€ heel gericht een antwoord op die vraag uit de markt te geven.”
Bron: Levensmiddelenkrant