Tony's_Lilbits_Landscape_NL JPG.jpg

Fabrikanten

Tony's Chocolonely toont ballen met Lil’Bits

AMSTERDAM – Met de lancering van chocosnacks wil Tony Chocolonely, naast het bestaande assortiment, alle chocolade 100% slaafvrij maken. De nieuwe Lil’Bits liggen tussen de andere merken van het ‘bitesize’-segment in de schappen.

Nanja Pol |

Met Lil’Bits wil Tony’s chocoladeproducenten ook in dit segment laten zien dat chocolade maken anders kan. De fabrikant betaalt gemiddeld 80% meer voor de 100% traceerbare cacaobonen dan andere chocolademerken, omdat er altijd de prijs voor een leefbaar inkomen aan de boeren wordt gegeven. Tony’s wil zo op de lange termijn een einde maken aan illegale kinderarbeid en armoede. 
De samenwerking met cacaocoöperaties heeft het percentage kinderarbeid al doen dalen van minder dan 5% ten opzichte van het industriegemiddelde van 50%. Ook komt er geen ontbossing voor. 

Verkrijgbaarheid
Tony’s Lil’Bits zijn vanaf begin september te koop bij fysieke en online supermarkten als Jumbo, Albert Heijn, Flink en Picnic en bij de Bijenkorf, in Tony’s Super Store en Tony’s online chocoshop. De ballen zijn in vijf verschillende smaken verkrijgbaar: melk-karamel–zeezout,cookie-triple chocolate, melk-hazelnoot, melk-marshmallow-biscuit en puur-sinaasappel-chocokoek. Tony’s gebruikt de ballen ook in haar communicatie vertelt Bibianne Roetert, marketing manager bij Tony’s Chocolonely, tegen Levensmiddelenkrant. “De bal ligt uiteindelijk bij ons allemaal.” 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops