060A0457.jpg Foto: Unilever

Fabrikanten

Unilever-medewerkers pakken in voor de voedselbank

ROTTERDAM – Deze week pakken 570 Unilever-medewerkers op vrijwillige basis 43.000 pakketten in voor de voedselbank. Deze pakketten worden uitgereikt aan klanten van de voedselbank en bevatten producten van diverse Unilever-merken en merken van partners. Het inpakken gebeurt in Ahoy.

Redactie |

De Unilever-medewerkers zetten zich al sinds 2011 jaarlijks in om extra steun te bieden aan Nederlandse voedselbankklanten. Naast Unilever zetten ook Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood zich in en leveren producten. Kirsten Vermeer, team voedselbankactie Unilever Nederland: "De armoede die we momenteel in Nederland zien en de mensen die daardoor geen boodschappen kunnen doen, gaat ons aan het hart. Daarom ligt onze focus op het bieden van hulp aan degenen die het hard nodig hebben. Samen met onze partners streven we ernaar om dit jaar 43.000 dozen te vullen. In deze decembermaand, waarin we onze geliefden willen verwennen, is het juist gepast om extra steun te bieden aan gezinnen die afhankelijk zijn van de voedselbank."

Vacatures
Met de vrijwilligersactie wordt ook aandacht gevraagd voor het belang van voldoende vrijwilligers voor de voedselbanken. De 176 lokale voedselbanken en de centrale organisatie zijn altijd op zoek naar specialisten op allerlei gebied. Op de website www.werkenbijvoedselbanken.nl staan alle vacatures, waarbij moet worden opgemerkt dat het allemaal vrijwilligersfuncties zijn. Meestal vragen de functies niet meer dan een aantal uren per week en veel kan vanuit huis gedaan worden.

Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: "Helaas leeft een groot aantal mensen in Nederland onder de armoedegrens. En we zijn zeer dankbaar voor onze partners en vrijwilligers dat we dit jaar, net als vele jaren op rij, huishoudens in heel Nederland zullen voorzien van aanvullende eindejaarspakketten. Het is een goede traditie geworden."

Bron: Levensmiddelenkrant