V-Comp-Pro-Felix-Weber-Volker-Kessler.jpg V-Comp Pro: Felix Weber & Volker Kessler

Buitenland

V-Comp Pro: nieuwe joint venture in haver-halffabricaten

AKEN/AMSTERDAM - Bierbrouwerijgroep Bitburger Braugruppe en jam- en zoetwarenfabrikant Zentis hebben de handen ineengeslagen. Hun nieuwe joint venture, V-Comp Pro, richt zich op de ontwikkeling van hoogwaardige plantaardige melkalternatieven voor de B2B-markt.

Redactie |

Op het eerste gezicht lijkt het misschien een bijzondere combinatie. Een bierbrouwerij en een jam- en zoetwarenfabrikant die samen plantaardige melkalternatieven gaan produceren. De reden is hun gemeenschappelijke deler: haver. Haver is namelijk bijzonder geliefd als plantaardig melkalternatief.

Karl-Heinz Johnen, bedrijfsleider van Zentis, benadrukt de synergie tussen de twee bedrijven: "Bij Zentis hebben we diepgaande kennis van de internationale B2B-markt voor lepelbare en drinkbare melkproducten. Samen met de waardevolle expertise van de Bitburger Braugruppe in op haver gebaseerde producten, creëren we de perfecte symbiose."

V-Comp Pro verkoopt samenstellingen voor de eenvoudige bereiding van plantaardige melkalternatieven. De firma start daarnaast met twee eigen productlijnen: Oat Pro en Oat Pro Plus. Alle samenstellingen hebben een bio-certificaat en zijn afgestemd op de eisen van de fabrikant voor de productie van smaakvolle plantaardige voedings- & drankconcepten van de komende generatie.

De joint venture richt zich op zowel gevestigde aanbieders als nieuwe marktspelers. “Drinkbaar of lepelbaar– met deze modulair individualiseerbare samenstellingen hebben onze partners de mogelijkheid om veelvuldige eindproducten te genereren en individueel te veredelen”, zegt Felix Weber, bedrijfsleider verkoop en marketing van V-Comp Pro.

Bitburger Braugruppe staat in Nederland bekend om het Bitburger bier. Jam- en zoetwarenfabrikant Zentis produceert onder andere jam, zuivelproducten en melkalternatieven voor zo’n vijftig landen over de hele wereld. Samen zullen ze met V-Comp Pro ook richten op de Nederlandse markt.

Bron: Levensmiddelenkrant