FOTOREPORTAGE AMSTERDAM – Tijdens PLMA’s World of Private Label in de Amsterdamse Rai worden traditiegetrouw veel nieuwe producten en innovaties getoond. Levensmiddelenkrant bezocht de beurs en spotte Private Labelproducten die we de komende tijd veel in de winkels gaan zien.
De World of Private Label-beurs brengt al dertig jaar fabrikanten en retailers samen om op nieuwe producten, samenwerkingen en contacten te komen, zegt de organisatie achter het huismerkevent over de nieuwste editie. De marktvraag naar huismerken is groter dan ooit, aldus de Private Label Manufacturer’s Association (PLMA).
Innovaties
De nieuwste innovaties en producten zijn te zien in The Idea Supermarkt, waar ook de winnaars van de International Salute to Excellence Awards van de PLMA te zien zijn. De internationale jury heeft dit jaar in totaal 370 producten in 48 categorieën beoordeeld. Nederlandse winnaars zijn onder andere Spar, met de huismerkproducten Spar Olijfolie extra vierge en Desparitos Sweet Chili. Link. En Aldi met Coconut Water.
Trends
Op de beurs staan ruim 4200 exposanten die onder Private Label producten maken, verdeeld over food en non-food. Voortzettend op de trends van de afgelopen jaren in de foodcategorie zijn de smaakmakers glutenvrije-, organische- en veganistische producten, gezonde snacks en ovensnacks. Maar ook bakkersproducten nemen een prominente rol in op de beurs.
Lees een uitgebreid verslag van de World op Private Label 2016 in de komende editie van de Levensmiddelenkrant.
Bron: Levensmiddelenkrant