Formules

‘Synergie La Place en Jumbo steeds zichtbaarder’

VEGHEL – La Place en Jumbo leren en doen steeds meer samen volgens Jumbo-ceo Frits van Eerd. De restaurantformule heeft in het afgelopen eerste halfjaar bij de Jumbo Groep Holding een omzetgroei van 11 procent gerealiseerd.

Joost Agterhoek |

In een toelichting op de nieuwste halfjaarcijfers van Jumbo spreekt zowel managing director Bart van den Nieuwenhof als Jumbo-ceo Frits van Eerd zich positief uit op de vergelijkbare omzetgroei van 11 procent die La Place over de afgelopen zes maanden draaide. De resultaten van La Place zijn ‘volledig in lijn met de vooraf ingeschatte verwachtingen’.

Kookstudio
Van Eerd spreekt zich ook uit over de synergie tussen de supermarkt- en restaurantformule. Die wordt namelijk steeds meer zichtbaar, zegt de ceo. Tussen Jumbo en La Place worden al verschillende modules, producten en concepten uitgewisseld. La Place-koffie is nu al te koop bij alle Jumbo-winkels en er worden steeds meer recepturen met elkaar gedeeld. Daarbij hebben beide organisaties een gezamenlijke kookstudio opgericht, waarin koks van Jumbo en La Place ‘nauw samenwerken aan nieuwe producten en concepten’, aldus Jumbo Groep Holding.

Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant

la_place-a900x525.jpg