fotoahfoundation-solidaridad.jpeg

Formules

AH Foundation bundelt krachten met Solidaridad

ZAANDAM - De Albert Heijn Foundation (AH Foundation) en ontwikkelingshulporganisatie Solidaridad hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend om gezamenlijk bij te kunnen dragen aan de gezondheid van leef- en werkomstandigheden van hun leveranciers.

Redactie |

De AH Foundation richt zich al sinds 2007 op de verbetering van huisvesting, scholing, gezondheid en persoonlijke ontwikkeling van haar Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse groente-en fruitleveranciers. In 2022 werkte de AH Foundation samen met 36 leveranciers die actief zijn in 13 landen, waarvan 9 in Afrika en 4 in Amerika. Per 1 april zal nieuwe partner Solidaridad de projecten van de AH Foundation ondersteunen en zal zich inzetten voor het verder verbeteren van de leefomstandigheden van medewerkers. De ontwikkelingen zijn gericht op het milieu en hebben daarnaast een positieve invloed op het dagelijks leven van de medewerkers.

Marit van Egmond, ceo Albert Heijn en voorzitter van de AH Foundation kijkt uit naar de samenwerking. “Voor Albert Heijn zijn langlopende samenwerkingen met deze vers leveranciers belangrijk om onze klanten iedere dag van de beste tropische producten te laten genieten. Daarnaast ben ik trots op de impact die we als AH Foundation hebben en het verschil dat we maken met lokale projecten zoals de bouw van woningen, het verbeteren en financieren van scholen, gezondheidszorg en persoonlijke ontwikkeling.” 
Heske Verburg, directeur bij Solidaridad, sluit zich aan bij de woorden van Van Egmond. “We zijn blij met deze samenwerking met de AH Foundation. Het is belangrijk dat supermarkten bijdragen aan verbetering van de leef- en werkomstandigheden van hun leveranciers. We willen samen met de leveranciers in Afrika en Zuid-Amerika een verschil maken voor de boeren en arbeiders die groente en fruit produceren voor Albert Heijn”, aldus Verburg.    

Bron: Levensmiddelenkrant