ZAANDAM – Albert Heijn gaat de zorgmarkt online bedienen. De formule introduceert op AH.nl negentig verschillende maaltijden van Chef Martin, het zorgmerk van Marfo Food Group.
De marktleider speelt met dit nieuwe assortiment in op de behoefte van bestaande klanten maar bedient hiermee, naar eigen zeggen, ook een nieuwe groep: de zorg. Helemaal nieuw is het echter niet. In 2014 introduceerde Albert Heijn ook al een concept voor de zorgmarkt, AH Maaltijden op maat.
Aanleunwoningen
De maaltijden die tot het Chef-Martin assortiment behoren zijn ontwikkeld onder leiding van chef-kok Pascal Jalhay en worden vers bereid en diepgevroren afgeleverd. De maaltijden zijn eenvoudig op te warmen en ideaal voor bijvoorbeeld bewoners van aanleunwoningen en andere zorginstellingen, meldt AH. Direct na de bereiding worden de maaltijden ingevroren. Met behulp van shock freezing wordt de temperatuur teruggebracht tot -40 graden Celsius. Door de snelheid van het vriesproces blijven smaak en voedingswaarden van de verse ingrediënten behouden, schrijft Albert Heijn in een persbericht Dit zorgt ervoor dat de maaltijden langer houdbaar zijn.
Vegetarisch
Het Chef Martin-assortiment bestaat uit zes verschillende keukens: de Oosterse, Hollandse, Mediterraanse, buitenlandse, vegetarische en aangepaste keuken. Klanten kunnen bijvoorbeeld kiezen voor bami goreng met kipsaté en ei uit de Oosterse keuken. Of runderhachee met rode kool en gekookte aardappelen uit de Hollandse keuken. Ook is er gedacht aan vegetariërs, bijvoorbeeld met falafelballetjes in jus met rode kool en aardappelpuree of een vegetarische stamppot. Voor klanten met dieetwensen of allergieën maakte Jalhay diverse aangepaste gerechten, zoals een cholesterol of natrium beperkt dieet.
Verkrijgbaarheid
De maaltijden zijn online te bestellen op ah.nl/chef-martin en worden bezorgd op het gewenste adres of zijn af te halen op de Albert Heijn Pick Up Points. De prijzen variëren van 3,99 euro tot 5,99 euro voor een eenpersoonsmaaltijd.
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops