ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn wil de producten van A-merken die B Corp-gecertificeerd zijn, vergroten. Met de campagne 'Ieder B’tje helpt' wil de supermarkt klanten informeren over de positieve bijdrage die deze gecertificeerde merken leveren aan mens, milieu en maatschappij.
Albert Heijn heeft sinds 2024 zelf het B Corp-certificaat. Charlotte Smit, manager Communicatie B Lab, de non-profitorganisatie achter de certificering: “Door de spotlight te richten op deze ondernemingen, leren steeds meer klanten waar de B Corp-certificering voor staat, namelijk voor bedrijven die hun commerciële kracht inzetten om te bouwen aan een inclusieve, regeneratieve en eerlijke economie.”
Scannen
Klanten vinden bij een deelnemend B Corp-product een QR-code. Door deze te scannen op de mobiele telefoon komen ze meer te weten hoe het betreffende bedrijf zich inzet voor mens, milieu en maatschappij. Klanten kunnen ook meespelen met de B’tje beter quiz. In de veertig grootste AH-winkels zijn de producten uit de campagne ook te proeven.
“Met deze gezamenlijke campagne 'Ieder B’tje helpt' vergroten we de bekendheid van B Corp en helpen we klanten bewustere keuzes te maken. Door transparant te laten zien hoe B Corp-merken bijdragen aan mens, milieu en maatschappij, maken we het makkelijker om te kiezen voor positieve impact. Een mooi voorbeeld van hoe samenwerking in de keten écht verschil kan maken”, zegt Nienke Tjerkstra, verantwoordelijk voor duurzaamheid en gezondheid bij Albert Heijn.
Bron: Levensmiddelenkrant