1920_ahn0525157136-25-wk20-lilo-persberichtafbeeldingen-1600x1297px.indd3.jpg

Albert Heijn breidt BBQ- en borrelassortiment flink uit

ZAANDAM - Barbecueën hoort voor veel mensen bij het weekendgevoel, het buiten zijn en tijd voor elkaar. Albert Heijn speelt daarop in met een uitgebreid BBQ- en borrelassortiment met meer dan 130 nieuwe producten, ontwikkeld voor de thuiskoks.

Redactie |

Met een breder aanbod dan ooit en een zomercampagne vol inspiratie wil de supermarkt het weekendgevoel voor heel Nederland tastbaar maken.  

Steeds meer groente en vis
Naast klassiekers als burgers en saté ligt de nadruk bij Alber Heijn dit jaar op variatie. Denk aan hele dorades en regenboogforel in een BBQ-schaal, gegrilde portobello’s, kleurrijke groentespiesen en vegan spiesjes met tempeh of seitan. Ook de BBQ-sparerib met Korean smaak, een BBQ XXL burger om te delen, smashburgers en kipspiesen zijn nieuw in het schap. Veel producten zijn kant-en-klaar voor gebruik. Ook de bijgerechten zijn vernieuwd, zoals verschillende pastasalades, coleslaw in frisse smaken, pimientos de padrón en verschillende BBQ-aardappels.

Een opvallende introductie is de donutburger: een burger met een gat in het midden, waardoor het vlees sneller en gelijkmatiger gaart. De vorm valt ook op het bord direct op.

“Met deze campagne willen we het weekendgevoel echt voelbaar maken. Dat zit in goed eten, nieuwe smaken én de muziek die je meteen in de sfeer brengt van Lekker Weekend”, aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie Albert Heijn. De ‘Lekker Weekend’-campagne loopt van mei tot september.

Lees verder onder de foto ↓

1920_ahn0525157136-25-wk20-lilo-persberichtafbeeldingen-1600x1297px.indd4.jpg

Blue Home Kamado
Ook het Blue Home-assortiment is wederom uitgebreid, met onder meer een nieuwe Kamado, rookhout in verschillende smaken en handige tools zoals een digitale vleesthermometer. Het draait om gemak, variatie en combinaties die passen bij hoe mensen nu barbecueën.

Start met muziek
De aftrap van de Lekker Weekend campagne wordt verzorgd door Corry Konings en Bram Krikke. In een vrolijke remake van het weekendnummer 'Saturday Night' van Whigfield zingen zij in een muziekvideo over het ultieme en lekkere weekendgevoel. De video is vanaf deze week te zien en te horen op tv, online, radio en in de winkel.

Introductie Visspecialist
Recent heeft Albert Heijn het visassortiment flink uitgebreid en vernieuwd, gericht op het bieden van veel keuze, gemak en heerlijke smaken. Het Voedingscentrum adviseert mensen minstens één keer per week vis te eten, maar klanten ervaren vaak barrières bij het bereiden van een maaltijd met vis. Naast de bekende Vakslager introduceert Albert Heijn daarom vanaf volgende week de Visspecialist: een uitgebreid assortiment MSC of ASC gecertificeerde vis die direct na vangst is ingevroren om de versheid te behouden voor op de grill. Net als Vakslager is het volledige visspecialist assortiment online verkrijgbaar en in select aantal Albert Heijn winkels verkrijgbaar.

Borrelplanken Bites
Ook op het borrelvlak is er veel nieuws in het assortiment. Denk aan sticky bites, gyoza met kimchi, cottage cheese-dip, ready-to-eat sushi zalm en fuet met pistache. Alles is makkelijk te combineren tot een borrelplank die past bij het moment.

Bron: Levensmiddelenkrant